Business Coaching

Als ondernemer wil je dat jouw organisatie, jouw onderneming goed draait, toch?
Dat het rendement hoog is en dat medewerkers optimaal (kunnen) werken?En als ondernemer wil je natuurlijk ook zelf succesvol zijn.
Wanneer jij zaken voor mekaar krijgt die van een leider verwacht worden zal ook dat succes zijn weerspiegeling hebben op de werkvloer. En wanneer jij jouw verhaal (jouw missie en jouw visie) duidelijk hebt en goed kunt communiceren, zal dat ook door jouw personeel worden begrepen en gevolgd.

Voor Ondernemers en managers

Als ondernemer of manager wordt jij gezien als boegbeeld van de organisatie. Van jou wordt verwacht dat jij het ‘goede voorbeeld’ geeft.
Maar loop jij als ondernemer wel eens tegen zaken aan als ‘moeilijke onderhandeling met klanten of leveranciers’, ‘slecht-nieuws gesprekken’, ‘presenteren voor een nieuw of groot publiek’ of andere zaken die je liever niet zou doen of waarvoor je niet helemaal zeker bent? Wat houd jou daarin tegen?
En dat is allemaal ok, jij bent ook ‘maar een mens’. Net als ieder ander heb jij zelf mogelijk een ervaring in het verleden die nu parten speelt.
Maar hoe zou het voor jou zijn wanneer dat soort (emotionele) blokkades niet meer zouden bestaan? Ik kan je bij dat stukje persoonlijke ontwikkeling helpen! Wil je hierover meer te weten komen? Neem dan even contact met mij op.

Veranderende organisatie of markt

Zit de organisatie in een verandertraject en hebben (sommige) medewerkers daar moeite mee? Veelal worden veranderingen door hogerhand in gang gezet. Zijn de medewerkers erbij betrokken? Worden de veranderingen ook door de medewerkers gedragen of worden veranderingen gewoon opgelegd? Staan alle neuzen in dezelfde richting? Is er een gemeenschappelijk belang? Aandacht, waardering en communicatie zijn ontzettend belangrijke aspecten.

Voor Werknemers

Is er binnen de organisatie een hoge werkdruk, is er veel stress of misschien erger – veel medewerkers die met een burn-out uitgevallen zijn?
Of het kan zijn dat werknemers niet helemaal lekker in hun vel zitten terwijl bijvoorbeeld hrm dat helemaal niet in de gaten heeft. Het kan zijn dat de communicatie binnen de afdeling of tussen de verschillende afdelingen best nog wel beter zou kunnen verlopen dan dat het nu gaat. Sommige zaken zijn best moeilijk te meten.

Andere cijfers zijn heel duidelijk; zoals bijvoorbeeld die van uitval van mensen door afwezigheid/ziekte. Is het ziektepercentage binnen uw bedrijf hoog als gevolg van bijvoorbeeld stress of burn-out? Maar wat kun je er dan aan doen?
Vrijblijvend kom ik graag vertellen over mijn effectieve aanpak om deze medewerkers weer snel up-and-running te krijgen…

Hoe ik kan helpen?

Door een breed scala aan opleidingen en ervaring enerzijds en mijn helicopterview anderzijds, ben ik in staat een goede sparringspartner zijn op alle nivo’s binnen elk type organisatie. Gedurende zo’n 30 jaar ben ik (met name binnen ICT) werkzaam geweest in allerlei rollen (van ontwikkeling, advisering, projectleiding tot management) en in allerhande organisaties (van MKB tot multinationals). Daar heb ik geleerd om in korte tijd een goed beeld van de organisatie te krijgen. In alle gevallen geldt dat mensen het belangrijkste kapitaal zijn van een organisatie. Wanneer op een goede manier wordt geïnvesteerd in mensen (niet alleen in kennis) zal dat rendement opleveren voor de organisatie als geheel. Naast deze praktische ervaringen wordt mijn kennis gecompleteerd door the theoretische kennis uit de Master of Business Administration opleiding.

Mijn toegevoegde waarde? Omdat ik de mens centraal stel, herken ik de pijnpunten binnen een organisatie. Ik kan zowel op persoonlijk als op groepsnivo ondersteunen door het verzorgen van individuele trainingen en/of team-trainingen.
Een rol als (onafhankelijk) ‘bedrijfscoach’ behoort hierbij tot de mogelijkheden.
Wanneer een individuele medewerker of een heel team beter gaat/gaan functioneren, zal dit ook de organisatie ten goede komen.

 

Ervaringen van klanten:Score tevredenheid

Door mijn opgedane ervaring met ‘De Be Happy Manager’ wil ik Erik Kamp graag aanbevelen bij HR Managers die te maken hebben met medewerkers met emotionele problemen. Deze medewerkers kunnen vaak, na enkele sessies al, weer genieten van het leven en daardoor beter functioneren op het werk.

In een maatschappij zoals deze in Nederland heerst is het gemakkelijk om je te laten opslurpen. Woorden zoals “moeten” en “te druk” zijn aan de orde van de dag. Ik ben helaas ook in deze valkuil getrapt. Mijn onfortuinlijke bijna liefdeloze jeugd zorgde ervoor dat ik mijzelf wel staande wist te houden in een te drukke vooral bedrukkende baan. Totaal niet assertief liet ik alles en iedereen over mij heen walsen, hoe veel kleiner kon ik nog worden?!
We leven in een maatschappij waar prestatiedrang lijkt te zijn ingeburgerd. Ik legde mijn lat zo gigantisch hoog en…
[Lees verder…]